3 NIEUWE FRUITBIEREN + Food & Hotel Asia 2018
om ook de rest van Azië te ‘bekeren’ tot haar gamma van 11
streekbieren. Van 24 tot 27 april 2018 is de brouwerij terug te vinden
op de Food & Hotel Asia beurs in Singapore.
Inhuldiging van de nieuwe fruitbieren door Andy Detaille,
de Belgische ambassadeur in Singapore op Food & Hotel Asia
Brouwerij De Bie heeft zich de laatste jaren onmiskenbaar op de kaart gezet met haar ambachtelijk gebrouwen streekbieren. Niet alleen nationaal maar ook internationaal wist brouwer Jos T’Joen de harten en smaakpapillen te veroveren. Een aantal van zijn creaties werd op prestigieuze bierconcours bedacht met bronzen, zilveren en gouden medailles. Een terechte erkenning voor brouwfilosofie van Jos, die zweert bij ‘true brew’: bij Brouwerij De Bie geen additieven of chemische bestanddelen, maar enkel de beste eerlijke producten van eigen bodem. De hop, de tarwe en de gerst komen van eigen akkers, gelegen rondom de hoeve. Een aanpak die dus gesmaakt wordt tot in de verste uithoeken van de wereld.
Expansie in Azië bestendigen
Na een veroveringstocht in China is Brouwerij De Bie nu klaar om ook de rest van Azië te ‘bekeren’ tot haar gamma van 11 streekbieren. Van 24 tot 27 april 2018 is de brouwerij terug te vinden op de Food & Hotel Asia beurs in Singapore. Om daar een stand te bemachtigen, moet je van goeden huizen zijn. Het is één van de snelst uitverkochte beurzen ter wereld. Over een oppervlakte van maar liefst 97.000 vierkante meter zijn meer dan 100 verschillende regio’s en landen vertegenwoordigd. Dat Brouwerij De Bie uit het kleine West-Vlaamse Wakken hier een stand wist te versieren, is uniek. Haar bieren zullen straks hun weg vinden naar bezoekers uit onder meer Zuid-Oost Azië, India en Australië. Dat is belangrijk. Want Brouwerij De Bie investeert volop in op haar verdere groei en expansie. China is eerder al gevallen voor de charmante, smaakrijke kwaliteitsbieren van Jos Tjoen. De weg naar de rest van het Azië ligt nu open.
Nieuwe fruitbieren
Er is trouwens nog meer nieuws. Brouwerij De Bie komt met een reeks nieuwe bieren. Fruitbieren, meer bepaald, met een laag alcoholpercentage van 3,7 %: Passion Bie, Cherry Bie en Peachy Bie. Ze worden in wereldpremière voorgesteld tijdens Food & Hotel Asia. Dat is niet toevallig. Brouwerij De Bie is ervan overtuigd dat deze zoetere bieren erg in de smaak zullen vallen in exotischere landen. De Aziatische keuken speelt graag met contrasten tussen zoet en zuur. De nieuwe fruitbieren sluiten naadloos aan bij de culinaire tradities van de regio.
‘Food & Hotel Asia leek ons inderdaad de perfecte gelegenheid om onze nieuwe fruitbieren te lanceren,’ aldus Nicolas T’Joen. ‘In Azië is men voortdurend op zoek naar fruitbieren die zoet zijn en niet teveel alcohol bevatten, zodat men er meer kan van drinken. Die uitbreiding van ons gamma is dus niet toevallig en we hebben de première bewust bewaard voor de Aziatische markt.’
De forse groei van Brouwerij De Bie én de populariteit van haar bieren is ook de Belgische ambassadeur in Singapore niet ontgaan. Hij heeft een delegatie van de brouwerij uitgenodigd voor een bezoek aan de ambassade. De ambassadeur is erg benieuwd naar het succesverhaal van Brouwerij De Bie. Hij zal als één van de eersten het nieuwe gamma fruitbieren mogen degusteren.